دو سال کذشت

درست دو سال پیش در چنین روزی این وبلاگ پا بعرصه وجود نهاد. دلیل اصلی انتشار آن فقط آگاهی دادن بکسانی بود که از قاچاقچیان مشروبات الکلی و بازار سیاه استفاده و همانگونه که اطلاع دارید اغلب مسموم یا مجروح و منجر به تلفات جانی بسیار فراوانی شده بود. هر چند آنگونه که از نوشته های مطبوعات اخیر برداشت میشود میزان این فجایع که میتوان آنرا از نظر قانونی قتل عمد تصور نمود به مقدار فراوان کاهش یافته و آگاهی دادن بی غرض و دوستانه باعث شده که تلفات نسبت به سالهای قبل کاهش بسیار قابل توجهی داشته باشد.

نوشتار طولانی و پرسش و پاسخ هایی که سر به هزاران میزند و ایمایل های از 5000 فقره بیشتر ، حاکی از آنست که دوستان و بخصوص جوانان عزیز ایرانی با چشمانی باز و آگاهانه با این جنایتکاران سود طلب مبارزه میکنند و آنانرا به چالش میکشند. این خود نشانه فرزانگی و دانایی جوانان عزیز ماست که فرق بین توصیه دوستانه را با فرمان و امر و نهی خشک بخوبی دریافته اند و آگاهند که غرض از نوشتن در طول این مدت دو ساله ، تبلیغ یا تشویقی برای مشروب خواری نبوده و همیشه قضاوت بین بد و خوب به عهده خواننده گذاشته شده است.

در طول این دو سال ، دوستان فراوانی مرا یاری نموده اند. از پیشنهادات جدید و آگاهی های جدید گرفته تا ابتکارات بسیار بکر و جالب.

از آنجا که به روح خلاق ایرانی اعتراف و استحضار و اطمینان دارم ، زمان آن فرا رسیده که اینگونه ابتکارات و پیشنهادات که نشانه ذوق و سلیقه دوستان منتشر شود تا در این راه نیز از آنان تعریف و تمجید و تشویق بعمل آید و هم راهنمودی برای سایر دوستان باشد.

شرایط انتشار ساده است و دوستان را مطمئن میکنم بدون اجازه کتبی آنان نسبت به انتشار نوشته یا تصاویر ارسالی آنان اقدام نخواهم نمود و در امانت خیانت نخواهم کرد. دوستانی که قبلا با ایمایل ابتکار یا نظر خود را ارسال کرده اند نیز شامل همین شرایط هستند و بدون اجازه کتبی آنان مطالب آنها منتشر نخواهد شد.

شرایط انتشار:

1- ارسال تصاویر واضح جدید از ابتکار یا اختراع خود.

2- قبول آنکه بطور دوستانه در پاسخگوئی به سوالات دیگران در ستون نظریات شرکت کنند.

3- موافقت کتبی با انتشار نظریه یا ابتکار.

4- هر نام مستعاری را میتوانند برای خود انتخاب کنید و با همان نام نیز پاسخگوی سوالات سایر دوستان باشید.

5- نام حقیقی یا ایمایل هیچ یک از دوستان منتشر نخواهد شد.

برچسب‌ها:

14 Comments:
Anonymous ناشناس said...
عقل ما را عشق تو دیوانه کرد
جان ما را باده ات میخانه کرد


واقعا خسته نباشید دوست عزیز



خواننده همیشگی


شهاب

Blogger mohsen said...
ساقي دوستت داريم.

Anonymous ناشناس said...
ِشمع و شراب و شاهد امروز رایگان است

تولدت مبارک

Anonymous ناشناس said...
با سلام خدمت ساقی عزیز

اول تا یادم نرفته از دوستان خواهش می کنم اگر می خواهند فایل های خود را برای دیگر دوستان خود به نمایش بگذارند از این سایت استفاده کنید:
مزیتش این است که یک گیگابایت فضای مجانی برای مصرف کننده میده و مزیت دیگه هم اینه که فایلهایی رو که آپلود می کنید برای همیشه می مونه و پاک نمیشه. مثلا همین سایتی که شما در اون به صورت مجانی آپلود می کنید مدت خیلی کمی نگه شان می دارند و بعد آن وقتی کسی می خواهد آن را دانلود کند با این پیغام مواجه می شود :
file not founde!
این آدرس سایتیه که اشاره کردم:
www.box.net

سوالی که می خوالهم از ساقی عزیز بکنم این هست. من تقریبا یک سال پیش اقدام به گرفتن شراب مخلوط گیلاس و آلبالو کردم! یعنی هردو شون رو مخلوط کردم و ...
تا اینکه پدرم شراب انگوری رو که یک دوستی پیشکش کرده بود توی قوطی کتابهام پیدا کرد! حالا بماند که چه آبروریزی شد!
از ترس پیدا شدن مخلوط گیلاس و آلبالو که با تحمل ترس و دلهره بسیار گرفته بودمش آن را در باغچه مان دفن کردم!
یک هفته قبل یادم آمد و بعد از کلی گشتن آن را در آوردم و با نهایت جرات آن را ابتدا با تور تفاله گیری کردم و بعد با فیلتر پنبه ای آن را لردگیری کردم.
راستش ساقی جان به دلیل اینکه مزه تلخی داشت یعنی مزه شراب دبش رو میداد به دلیل رنگ قرمز مایل به سیاهی که داشت نتونستم اون رو دور بریزم.
می تونید راهنمایی کنید که مایعی که من در اختیار دارم چیه و اصلا توش الکل هست یا نه؟ والا اگه توش الکل به وجود اومده باشه یه فکرایی مثل براندی به مغزم خطور کرده!

Anonymous ناشناس said...
به حرص از شربتی خوردم مگیر از من که بد کردم
بیابان بود و تابستان و آب سرد و استسقا

ساقی جان امکانش هست دیگ تقطیر رو خیلی ساده درست کنیم
من یه آرامپز تو خونه پیدا کردم و قصد دارم دو طرفش رو با مته سوراخ کنم. یه سوراخش رو حرارت سنج کتر بزارم و آب بندی کنم و به طرفش هم سوپاپ بخار بزارم و بعد لوله ی استیل رو به سوپاپ وصل کنم. برای رادیاتور هم یه کلمن کوچیک و درازی دارم که می خوام لوله استیل رو مارپیچ کنم و توی اون بزارم و از پایین کلمن دو تا سوراخ یکی برای عبور آب گرم و یکی هم واسه لوله استیل ایجاد کنم.
این نقشه چطوره ساقی جان؟
فقط تنها ایرادی که داره اینه که دیگ استیل آرامپز کوچیکه!
امروز باید برم بازار بگردم ببینم از اون حرارت سنجهایی که تهشون توی دیگ قرار میگیره پیدا میشه یا نه

از اینکه سرتو درد آوردم عذر می خوام ساقی جان

Anonymous ناشناس said...
درود.
سوالی مشابه سوال سیاوش در ذهن دارم

Anonymous ناشناس said...
البته سوال دوم

Blogger انتهورا said...
با سلام و تشکر از همه دوستان
شهاب ، محسن ، مغ بچه ، سیاوش
در پاسخ به سوال دوست عزیز سیاوش در مورد شراب مخلوط آلبالو و گیلاس:
من نمیدانم شرابی را که شما تهیه کرده اید تخمیر شده یا نه ولی نوشته اید تازه بعد از یکسال آنرا صاف کرده اید بنظر میرسد شراب شما تخمیر شده است بنابراین این شراب کاملا قابل استفاده است و مطمئن باشید کسی از نوشیدن یک جرعه شراب مسموم نمیشود.
در مورد سوال دوم شما و مغ بچه عزیز برای تهیه دیگ زود پز بهتر است زیاد دنبال دما سنج نگردید که بدون آنهم کار شما پیش میرود و در مورد تهیه رادیاتور ساده هم تصاویری را دوست عزیزی فرستاده اند که مقاله آن در دست تهیه است و در همان تصاویر یک دیگ ساده و کوچک را هم مشاهده میکنید که فکر کنم منظور شما هم همین دیگ باشد.
فردا مقاله آنرا منتشر میکنم ولی به تصویر زیر مراجعه (شماره 6) و شاید منظور خود را دریابید.
http://meysara3.blogspot.com/2008/05/blog-post.html
موفق باشید
ساقی

Anonymous ناشناس said...
درود
ساقی جان لطفا در مورد تنظیم دما در رادیاتور جدید توضیح دهید.

Anonymous ناشناس said...
ساقی جان از توجه ات ممنونم
الان داشتم اینجا رو می خوندم:
www.hamshahrionline.ir/News/?id=26445
یعنی اگه حرارت سنج نباشه خطری نداره؟
از این شراب می تونم براندی بگیرم ساقی جان یا می تونم با مخلوط کردن کمی ودکای کشمش درصدش رو ببرم بالا و بعد مصرف کنم؟
واقعا که بازی با الکل ریسک خطرناکیه!

Anonymous ناشناس said...
ساقي سلام
ساقي در تهيه ودكا از شراب موز كه در اون از شكر استفاده نشده و فقط ميوه موزاست آيا دور ريختن سر تقطير لازم است
با تشكر

Blogger انتهورا said...
با سلام به دوست عزیز مغ بچه
صبر کنید تا مقاله آن منتشر شود و آنگاه میتوانید با تهیه کننده آن در همین ستون تماس بگیرید
موفق باشید
ساقی

Blogger انتهورا said...
با سلام به دوست عزیز سیاوش

با تشکر از لینک اطلاعاتی داده شده باید بگویم متاسفانه همین است و بسیاری از مطالب نوشته شده در آن واقعیت کامل دارد. غیر از چند مورد اصلی که .... بماند.
در مورد تهیه براندی. از تمام شرابها میتوان براندی گرفت و توجه داشته باشید بهترین براندی آنست که از میوه معطر و قدری اسیدی تهیه شود زیرا تاثیر زیادی در طعم مشروب دارد.
موضوع بسیار مهمی را که باید بشما بگویم آنست که قریب به اتفاق مشروباتی الکلی که در خانه تقطیر میشود نوعی براندی است تا ودکای واقعی
موفق باشید
ساقی

Blogger انتهورا said...
با سلام به دوست عزیز پوریا
دور ریختن مقدار از سر تقطیر فقط برای پیشگیری است وگرنه شرابی که به آن اطمینان کامل دارید نیازی نیست ولی همیشه پیشگیری بهتر از درمان است.
موفق باشید
ساقی